23 September 2019

KELESTARIAN CITRA - KUMPULAN BANGUNAN ARAS BAWAH


Assalamu'alaikum dan selamat sejahtera.

Terlebih dahulu saya ingin mengucapkan ribuan terima kasih kepada para pengajar Kursus Kokurikulum bagi sesi yang berakhir pada Semester 2, Sesi 2018/2019 , di atas segala jasa dan bakti membentuk bakat dan kemahiran insaniah pelajar Universiti Malaya.

Mulai Semester 1, sesi 2019/2020 kursus Kokurikulum berkredit di Universiti Malaya adalah di bawah tanggungjawab Bahagian Hal Ehwal Pelajar dan Alumni (HEPA). Namun demikian terdapat sebahagian komponen pengurusan seperti penawaran, Mesyuarat Jawatankuasa Pemeriksa (Pemarkahan) dan Dokumentasi masih diambil tanggungjawab oleh CITrA.

Oleh yang demikian Blog Khas: Lampiran-lampiran - TOT Kursus Kokurikulum Berkredit telah digantikan dengan Blog KELESTARIAN CITRA - KUMPULAN BANGUNAN ARAS BAWAH bagi kegunaan khas kumpulan aras bawah dan Mesyuarat (Jika berkaitan).

Terima kasih.


Ahmad Rudin Giman
Selasa, 24.9.2019
(minggu 3, sem 1, Sesi 2019/2020)


KELASTERIAN CITrA:


Blog ini dibangunkan khas untuk  Jawatankuasa Kelestarian CITrA - KUMPULAN BANGUNAN ARAS BAWAH : Dr. Wong Seng Yue, Ahmad Rudin bin Giman, Ahmad Herman bin Ahmad Nordin.


Sebenarnya, sebelum penubuhan nama Kelestarian wujud, saya dan Penyelaras Kursus Kokurikulum yang lama, En Zamre bin Abu Hassan bersama-sama Pembantu Am terdahulu, Encik  Nurul Azmi bin Saliman  telah pun menjalankan inisiatif menanam pokok kelapa dan pinang di sekitar CITrA. Malangnya hanya pokok kelapa yang kelihatan tumbuh membesar manakala kebanyakan pokok pinang tidak tumbuh.







 
















Setakat hari ini , Selasa 24.9.2019 selepas Mesyuarat Staff CITrA yang berlangsung semalam, aktiviti kelestarian di aras bawah baru berjalan 40% iaitu apabila En Fadhli dan pihak JPPHB telah meletakkan secara pukal pokok-pokok bunga berpasu di seluruh bangunan CITrA.


















Encik Herman di dalam mesyuarat Staf 23.9.2019 menyatakan bahawa kumpulan Bangunan Aras Bawah memerlukan tenaga tambahan bagi mempercepatkan projek kelestarian yang selebihnya seperti galeri gambar di bawah. Saya bersetuju dengan cadangannya kerana kami juga terlibat dengan projek-projek AJK kelestarian kumpulan ruang pejabat seperti mengalihkna almari, Sofa dan meja yang memerlukan daya kudrat yang besar dan berisiko kepada kesihatan otot , tulang dan sendi.  Tambahan pula ketiga-tiga kami memang mempunyai masalah fizikal. Dr. Wong menghadapi masalah tulang belakang dan pinggang, En Herman mempunyai masalah sendi dan pergelangan tangan manakala saya mengalami otot dan sendi yang sensitif dan tidak tahan lasak. Biasanya selepas melakukan aktiviti berat saya akan didatangi masalah sakit-sakit sendi dan otot selama  seminggu dua.


Kerja-kerja yang sedang dalam proses untuk diuruskan adalah seperti gambar di bawah:





























Ahmad Rudin Giman
Selasa, 24.9.2019

Admin
(ahmadrudin@gmail.com)


No comments:

Post a Comment