SEMENTARA RINGKASAN URUSAN PENDAFTARAN SEM1 2018/2019 UM








JADUAL URUSAN PENDAFTARAN SEMESTER I, SESI 2018/2019

BIL.
TARIKH
PERKARA
TINDAKAN
1.
3.5.2018
23.7.2018
Penawaran Kursus dan Kemaskini Maklumat JWKP Semester I, Sesi 2018/2019.

SKR dan PTj
2.
20.8.2018
Paparan urusan pendaftaran dan paparan JWKP kepada pelajar.
SKR
3.
27.8.2018 –
28.9.2018
Pendaftaran Kursus mengikut tahap:
Tahap Akhir                                 27.8.2018  – 28.9.2018
Tahap Pertengahan                      3.9.2018    – 28.9.2018
Tahap Awal                                  10.9.2018  – 28.9.2018

Tarikh akhir gugur kursus/tarik diri kursus adalah pada 5.10.2018 (Jumaat minggu ke empat).
Pelajar
4.
27.8.2018 –
18.9.2018

Permohonan Daftar Lebih Kredit mengikut tahap:
Tahap Akhir                                 27.8.2018 – 18.9.2018
Tahap Pertengahan                      3.9.2018   – 18.9.2018
Tahap Awal                                  10.9.2018 – 18.9.2018

Pelajar perlu membuat permohonan lebih kredit melalui portal register.um.edu.my sebelum atau pada 18.9.2018

PTj proses kelulusan permohonan 27.8.2018 – 24.9.2018 dan memaklumkan keputusan permohonan lebih kredit kepada pelajar selewat-lewatnya pada 24.9.2018.
Pelajar dan PTj
5.
1.10.2018
Status Tidak Mendaftar (TM) akan diberi kepada pelajar yang tidak mendaftar sebarang kursus sehingga 28.9.2018.

PTj semak status pelajar (daftar/tidak daftar/tarik diri/dll).          
SKR dan PTj
6.
8.10.2018 –
19.10.2018
Pembatalan Penawaran Kursus 

PTj semak dan maklumkan kepada SKR untuk membatalkan penawaran kursus yang tiada pelajar mendaftar.
 
Bagi kes pelajar yang mendaftar kurang daripada 10, PTj perlu maklumkan kepada pelajar sekiranya penawaran kursus dibatalkan.

SKR akan membatalkan penawaran kursus berdasarkan perakuan PTj.
SKR dan PTj
7.

26.10.2018
Permohonan Tarik Diri Dari Semester Sebab Peribadi hendaklah dibuat selewat-lewatnya pada 26.10.2018 (Jumaat minggu ke tujuh)
Pelajar
8.
29.10.2018 –
23.11.2018
Proses Luput (LP) status akademik pelajar.

Pelajar berstatus TM yang tidak mengambil sebarang tindakan akan diberi status LUPUT.

JK Rayuan Fakulti (kes luput) bersidang bagi mempertimbangkan permohonan mengaktifkan pelajar.

Surat makluman (lulus/tidak) kepada pelajar dan disalinkan kepada SKR bersama cabutan minit mesyuarat.

SKR semak dan kemaskini status pelajar (aktif/luput) berdasarkan perakuan PTj.
SKR dan PTj


No comments:

Post a Comment